Algemene spelregels tijdens het spel:

  • Wanneer er iets niet in orde is met je lasergame pistool ga je naar de spelleider.
  • De infraroodontvanger mag NIET bedekt worden met de hand of iets dergelijks.
  • Het lasergame pistool moet zichtbaar zijn. Dus niet onder je jas of shirt verstoppen.
  • De lasergame pistolen mogen elkaar NIET aanraken.
  • Je mag de tegenstander NIET aanraken.
  • Ben zuinig op je materiaal. De lasergame pistolen kunnen niet goed tegen water.

SHOOT'M ALL

 

Doel: Wie van de spelers of teams wordt het minst geraakt door het andere team.

 

Alle spelers krijgen een lasergun welke ingesteld is in een teamkleur en starten met 3 levensbalken. Word je geraakt door een tegenstander dan verlies je levens. Zijn alle levens op dan gaan de levensbalken knipperen en kan een speler niet meer schieten.

 

De spelleider heeft een lasergun en kan hiermee de speler weer levend maken. De speler heeft dan weer 3 levensbalken. Op de scorekaart wordt bijgehouden hoe vaak deze speler uitgeschakeld is geweest.

 

Speel maximaal 15 minuten en meerdere rondes.

 

Winnaar: De speler of het team die het minste aantal keren is uitgeschakeld.

LAST TEAM STANDING

 

Doel: Blijf als team het langst in leven.

 

Alle spelers krijgen een lasergun welke ingesteld is in een teamkleur en starten met 3 levensbalken. Word je geraakt door een tegenstander dan verlies je levens. Zijn alle levens op dan gaan de levensbalken knipperen en kan een speler niet meer schieten. Hij is dan uitgeschakeld.

 

Winnaar: Het team waarvan nog mensen in leven zijn.

 

CAPTURE THE FLAG

 

Doel: Verover met je team als eerste de vlag (target) van de tegenpartij.

 

Voor dit spel heb je 2 lichtgevende targets nodig. 

 

Alle spelers krijgen een lasergun welke ingesteld is in een teamkleur en starten met 3 levensbalken. Word je geraakt door een tegenstander dan verlies je levens. Zijn alle levens op dan gaan de levensbalken knipperen en kan een speler niet meer schieten.

 

De spelleider heeft een lasergun en kan hiermee de speler weer levend maken. De speler heeft dan weer 3 levensbalken.

 

De teams plaatsen hun vlag (target) zichtbaar op een door hun gekozen vaste plek. Vanuit deze plek wordt als team gestart.

 

De vlag (target) van de tegenstander kun je veroveren door deze verschillende keren te raken. De vlag (target) blijft dan branden in de kleur van jouw team.

 

Winnaar: Het team dat als eerste de vlag (target) van de tegenstander heeft veroverd.

 


ZOMBIE GAME

 

 Doel:  Zorg dat je niet in een zombie verandert.

 

Alle spelers, de brains, krijgen een lasergun welke ingesteld is in één teamkleur op 1 speler na, de zombie, deze heeft een lasergun die ingesteld is in een andere teamkleur. Iedereen start met 3 levensbalken. Word je geraakt door een tegenstander dan verlies je levens. Zijn alle levens op dan gaan de levensbalken knipperen en kan een speler niet meer schieten.

 

De zombie gaat de brains uitschakelen. Wanneer een van de brains geen levens meer heeft gaat deze naar de spelleider. De spelleider verandert deze speler ook in een zombie. Dit doet hij door de teamkleur in die van de zombie te wijzigen en de speler weer levend te maken. Deze speler is nu ook een zombie en gaat nu ook mee op jacht naar de brains.  

 

Wanneer een zombie geen levens meer heeft mag deze naar de spelleider gaan. Deze heeft een lasergun en kan hiermee de zombie weer levend maken. De zombie heeft dan weer 3 levensbalken.

 

Langzaamaan veranderen alle brains in zombies.

 

Winnaar: De laatst overgebleven speler van de brains.

 

CATCH THE TARGETS

 

Doel: Verover met je team de meeste targets en breng deze naar de spelleider.

 

Voor dit spel heb je lichtgevende targets nodig. 

 

Alle spelers krijgen een lasergun welke ingesteld is in een teamkleur en starten met 3 levensbalken. Wordt je geraakt door een tegenstander dan verlies je levens. Zijn alle levens op dan gaan de levensbalken knipperen en kan een speler niet meer schieten.

 

De spelleider heeft een lasergun en kan hiermee de speler weer levend maken. De speler heeft dan weer 3 levensbalken.

 

De spelleider verstopt de targets in een vooraf afgesproken/afgezet speelgebied.  De teams starten samen op zoek naar de targets. 

 

Het target heb je veroverd als je deze diverse keren hebt geraakt. Het target blijft dan branden in de kleur van jouw team. Alleen dan mag je het target oppakken. Breng het target naar de spelleider zonder dat je wordt uitgeschakeld door het andere team. Word je uitgeschakeld voordat je bij de spelleider bent dan moet je het target neerleggen. Een teamgenoot mag deze oppakken en alsnog naar de spelleider brengen.

 

Winnaar: Het team dat de meeste targets heeft veroverd en "levend" naar de spelleider heeft gebracht.